Cinta 3 Segi (Part 3)

—PADA PAGI ESOK—

“Riing!!!Riing!!Riing!” bunyi jam loceng yang menandakan aku perlu ke academy…

Akhirnya,aku bangun juga.Kemudian aku liat,Luka-san udah gak ada di sebelah aku O.O
Tanpa membuang masa,aku terus ke kamar mandi.Setelah beberapa minit kemudian,aku memakai baju academy dan turun ke dapur.Aku liat Mikuo dan Luki-san udah duduk di meja makan manakala Luka-san sedang memasak di dapur.

“Ohayou,minna!”ucapku sambil duduk di sebelah abangku.

“Owh..sis!Ohayou,”jawab abangku.

“Ohayou,Miku-chan,”jawab Luki-san pula

“Miku-chan,datang ke dapur bentar!’panggil Luka-san

“Aku datang!”jawab aku sambil berlari ke dapur.

Di dapur,aku liat Luka-san bikin jus negi untuk 2 orang dan 4 sandwich O_O

“Miku-chan,tolong hidangkan sarapan di meja ya,”kata Luka-san dengan senyuman yang manis

“O-okay,” jawab aku sambil membalas senyumannya
—DI RUANG MAKAN—

Aku sama Mikuo makan sandwich yang ada negi dan jus negi manakala Luka-san sama Luki-san makan sandwich ikan tuna dan air biasa aja.Aku duduk di hadapan Luki-san manakala Mikuo duduk di hadapan Luka-san.Aku gak tahu kenapa aku selalu liat Luki-san.

Setelah selesai bersarapan,aku sama Mikuo mau berangkat ke academy.Aku sama abangku memakai kasut.Tiba-tiba,aku liat Luki-san juga pakai kasut O_O

“Um…Luki-san,kamu pergi academy juga?”tanya aku sambil memandang ke arah Luki-san.

“Hm…gak koq.Cuma mau hantar kalian ke academy,” jawab Luki-san.

“Owh..gitu,”jawab aku O.O

Luki-san menghantar aku sama Mikuo ke academy menaiki kereta mewah kepunyaan ibu sama ayah aku.Aku berada di tempat duduk belakang manakala Mikuo duduk di hadapan bersama Luki-san.

—DI ACADEMY —

Sebelum,turun dari kereta udah ramai pelajar academy datang ke arah kereta O_O
Yang cewek ke arah Mikuo dan yang cowok ke arah aku =_=”
Kemudian,Luki-san berkata…

“Kuo-kun dan Miku-chan,aku pulang ya,”kata Luki-san.

“Okay,kamu pulang nanti petang kami pulang karena kami berdua ada latihan nanyi,”jawab abangku.

Selepas beberapa minit,ada seorang cowok berkata….

“Oh Miku,engkaulah pujaan hatiku!”kata salah seorang daripada mereka =_=

Tiba-tiba,aku terdengar…

“Mi-Mikuo-sama,bisa keluar sama aku pada hujung minggu ini?” kata seorang cewek sambil memegang tangan abangku dengan erat sekali.

“Ba-dump,ba-dump,”bunyi jantung kayak mau keluar masuk dengan pantas.
Entah kenapa aku merasakan perasaan kayak cemburu sama gadis itu.

“Eh-eh!kenapa aku kayak gini!?Mikuo ialah abang kembarku,kenapa aku cemburu!?”bisik hati kecilku O///O

“Um…aku gak bisa keluar sama siapa-siapa karena aku sibuk banget setiap hari,gomenne,”kata Mikuo kepada gadis tersebut.

“Owh…go-gomenasai kalau ganggu ka-kamu,Mi-Mikuo-sama,”balas gadis itu dengan perasaan malu.

Kemudian,Mikuo memegang tanganku masuk ke academy.

“O-onii-chan,nanti dulu…aku…”kata aku tergagap..

“Ohayou,Miku-nee dan Mikuo-nii,”ucap dua orang kembar kayak aku sama Mikuo tapi mereka ialah pelajar junior.

Mereka ialah Kagamine Twins.Mereka juga popular di academy dengan lagu-lagu mereka.Yang cewek namanya,Kagamine Rin dan adik kembarnya bernama Kagamine Len.Wajah mereka hampir sama cuma yang membezakan mereka ialah Rin memakai klip rambut dan ada reben di atas kepalanya.Manakala Len,rambutnya diikat dikit.

“Ohayou,Rin-chan dan Len-kun!”jawab aku sama onii-chan.

“Miku-nee dan Mikuo-nii pergi gak latihan petang ini?”tanya Rin-chan.

“Udah,tentu!”jawab aku dengan gembira.

“Em…aku dengar adik-beradik Megurine jaga Miku-nee dan Mikuo-nii selama 2 bulan,benar gak?”tanya Len-kun pula…

“Bagaimana kamu tahu,Len-kun?”tanya dengan muka yang terkejutO_o

Len sama Rin memandang ke arah onii-chan.Aku liat muka onii-chan dan bertanya….

“Onii-chan,adik-beradik Megurine itu siapa?Onii-chan kenal mereka?”tanya aku…

Bersambung….
Gomen klo fanfictionnya gak menarik,pendek dan sebagainya..

>>MIKU<<

3497+-+kagamine_len+kagamine_rin+vocaloid+wallpaper

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s